Köpinformation

Svar på allt – från betalning till garanti

Betalningssätt

Zezzo använder sig av Klarna för alla sina betalningsmetoder:

  1. fakturabetalning
  2. delbetalning
  3. direktbetalning
  4. kortbetalning

Du måste vara minst 18 år för att handla på Zezzo.se utan förälders medgivande.

Det fungerar bra att betala på alla mobila enheter som datorn, ipaden eller mobiltelefonen.


 SE invoice badge std blue-liten

1. Fakturabetalning: Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning 

 SE account badge std blue-liten

2. Delbetalning – dela upp din betalning på 3-24 månader!

Zezzo erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 6, 12 eller 24 månader. En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr

I samband med att du mottager din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas alltid från Zezzo.se via e-post till dig som kund, där finner du ditt ordernummer samt all övrig information du behöver.

Om du inte fått något bekräftelsemail så kolla din skräppost.

Leverans & frakt

Zezzo erbjuder alltid fri frakt till våra kunder på alla våra produkter.

Zezzo erbjuder även möjlighet att välja till inbärning till ett förmånligt pris på sängbeställningar.

Mindre produkter så som kuddar, täcken, sängkläder och liknande som finns på lager, levereras via postombud normalt inom 1-4 arbetsdagar i Sverige. För denna typ av leveranser samarbetar vi med Posten och Schenker. Zezzo försöker alltid se till att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt.

Större produkter såsom sängar, bäddmadrasser och sänggavlar levereras med olika leveranstider beroende på hur lång tillverkningsprocess produkten har. Leveranstiden varierar från 3 dagar upp till 4 veckor. Denna information finns tydligt specificerad på varje produkt. Vid leverans kan inbärning väljas som tillägg för alla kunder i hela landet.

Vid hemleveranser ansvarar du som kund för att finnas tillgänglig på den angivna adressen för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med speditören. Om du uteblir vid denna adress och tidpunkt äger Zezzo rätten att ta ut en avgift på 500 kronor för varje ny utkörning av godset.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och att det inte finns några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget och även direkt till oss på 

Vid eventuell försening av leverans så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.

Sängar och andra större produkter levereras normalt sett med Bring Express/DHL i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express får du en avisering per telefon om leveransdag och leveranstid. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. DHL skickar istället en sms-avisering till kunden. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 09.00 och 21.00. Observera att det är fraktbolaget som föreslår tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 18.00–21.00).

Det är viktigt att du som kund skyddar dina golv och förbereder fri väg till anvisat rum. Observera även att de anställda på fraktbolagen av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om det är av ett ömtåligare material.

Mindre produkter, som till exempel kuddar, täcken och sängkläder m.m, levereras med hjälp av Posten/Schenker till ditt närmaste postombud. När din beställning är genomförd får du ett SMS med information om hur paketet skickas samt hur lång tid det kommer ta innan paketet når fram till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ytterligare ett SMS ut om att ditt paket finns på plats för avhämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.

Kom ihåg att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

Garanti

Zezzo säljer sängar med 25 års garanti mot ram- och fjäderbrott samt 3 års garanti på motorer och ställbara sängar. Zezzo erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Samtliga garantier gäller inom Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leveransen. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Zezzo samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, och du ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel måste vi via våra leverantörer debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte för fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, det vill säga ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis så kom ihåg att spara den. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Om du vill få mer information eller har någon annan fråga kontakta vår kundtjänst via info@zezzo.se

Returer & byten

Hos Zezzo.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick. Notera särskilt att för sängar får plasten ej vara borttagen om en retur ska vara giltig på grund av hygieniska anledningar samt allergier som kan orsakas av husdjur och liknande.

Reklamation

Zezzo.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leveransen. Men om du skulle få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och en anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. För att ärendet ska kunna handläggas så snabbt som möjligt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vid kontakt med Zezzo.se ange alltid ordernr vid reklamationsärenden. Vi nås lättast på info@zezzo.se

Vid en eventuell reklamation skall du som kund använda den retursedel som skickats med utan extra kostnad, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp).

Kunden har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då vi mottagit meddelandet. Om Zezzo.se godkänner reklamationen eller avhjälpande av felet vid reklamation står vi för alla fraktkostnader.

Vid en eventuell reklamation ber vi dig att alltid fotografera skadan och produkten och maila dessa till info@zezzo.se

Personuppgiftspolicy

Zezzo.se ansvarar för att de personuppgifter du som kund lämnar i samband med ditt köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom att godkänna de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid framtida köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och nyhetsbrev från Zezzo.se, eller våra samarbetspartners. Dessa utskick sker genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

När du godkänner våra villkor samtycker du även till att Zezzo.se lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om att de ska raderas. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt godkännande till att få erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.

På Zezzo.se måste du vara över 18 år för att handla utan förälders medgivande

Tvister & lagar

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvister med anledning av dessa allmänna villkor mellan Zezzo och en kund som inte är konsument skall prövas i tingsrätt som första och enda instans.

Vid frågor eller funderingar om zezzos allmänna villkor kontakta vår kundtjänst.

Hittade du inte den information du letade efter? Kontakta vår kundtjänst på: 021-475 16 65 eller via e-post info@zezzo.se